Recreatieve landbouw

In dit model blijft een groot deel van het gebied weiland. Het pad in het midden wordt opengesteld, vanaf daar zijn de koeien te zien. Bij het parkeerterrein komt een grote polderspeeltuin met speeltoestellen en horeca tussen dijkjes, sloten en rijen bomen.

  1. Waardeer: hoeveel sterren geef je dit model? Kies een aantal tussen 1 (niet goed) en 5 (heel goed).
  2. Reageer: wat vind je er goed aan en wat minder goed? Klik op Reageren, typ wat je wilt zeggen en plaats je reactie.

Waarderen

Log in om te reageren.

30-05-24 om 19:07

Plan 3 is veruit het plan dat me het meeste aanspreekt. Mocht keuze op plan 1 vallen dan graag een losloop plek, wandelroute waar de hond los mee mag en omheinde speelplek voor honden!

30-05-24 om 0:37

Weinig toegevoegde waarde, kansen voor de natuur te weinig benut.

29-05-24 om 15:20

Te weinig gebruik gemaakt van hele gebied. Niet mijn voorkeur

29-05-24 om 10:49

Duidelijk de minste variant. Maar mocht er voor deze variant gekozen worden dan zeker ook ruimte maken voor loslopgebied voor honden en mogelijkheid om ruime wandeling met de hond te maken.

29-05-24 om 10:24

Ik persoonlijk ga voor een plan MET ruimte  losloop, wandelroute of omheind voor onze honden wink

29-05-24 om 9:11

Mooie ontwerp maar mis hierbij een uitlaat gebied voor honden wat afgelast is. Veel te weinig losloop gebieden voor honden. 

23-05-24 om 15:31

Dit is in principe geen natuurlijke toevoeging, meer het openstellen van het weiland met weinig natuurwaarde. Ik vind dit geen goed plan

23-05-24 om 0:40

Dit plan vind ik niet aantrekkelijk. Te weinig variatie. Geen mogelijkheid voor een losloopgebied voor honden. Grote polderspeeltuin en horeca gaan overheersen over de natuur door drukte.

22-05-24 om 11:20

Hopelijk komt er in dit plan ruimte voor een hondenlosloopgebied en wandelmogelijkheid met de hond(en).

22-05-24 om 10:30

Te weinig natuur en bomen in het plan.

indien toch voor dit plan wordt gekozen, dan biologische landbouw zodat het gebruik van bestrijdingsmiddelen minimaal is.

21-05-24 om 22:26

Mooi idee

21-05-24 om 11:31

Weiland hebben we al wel voldoende in dit gebied.

Een deel hondenlosloopgebied zonder fietspaden zou mooi zijn, die zijn er in dit gebied nauwelijks binnen loopafstand van Stadspolders en De Hoven.

20-05-24 om 0:20

Als het pad in het midden wordt opengesteld, is hier dan te komen voor mensen die slecht ter been zijn, een rolstoel gebruiken of slechtziend zijn?

Duidelijke bewegwijzering is daarin nodig. Voor de Polderspeeltuin is het een leuk idee om deze ook toegankelijk te maken. Stichting het gehandicapte kind is hard bezig met spelen voor iedereen, samen met Jantje Beton. Deze stichtingen kunnen hier in dan zeker meedenken denk ik 

18-05-24 om 8:30

Het probleem met boerenland, ook al is het diervriendelijk, bio of ecologisch, is dat er vrijwel altijd HEKKEN, sloten of omheiningen nodig zijn. Dat maakt het gebied minder toegankelijk voor mensen. Het is een mooi idee, maar er valt niet zoveel te beleven. Behalve wellicht in de speeltuin. Kortom, wat mij betreft een beetje saai. Prettig voor mensen die graag op bankjes zitten en evt hun kinderen willen uitlaten bij een picknick

17-05-24 om 21:43

Ontsluiting van het gebied met een wandel- en fietspad is voldoende.

17-05-24 om 19:58

Waar is de biodiversiteit?

17-05-24 om 17:50

Weinig inspirerend, erg kaal en niey uitnodigend. Dordrecht verdient meer.

17-05-24 om 11:26

Laat het gebied zoals het is en haal de parkeerplaats weg. Er is al genoeg overlast van afval dat mensen dumpen en jongeren. 

17-05-24 om 9:18

90% van "natuurlijk" Nederland ziet er al zo uit. Saai.

17-05-24 om 6:27

Laat de natuur de natuur!!

16-05-24 om 23:09

Waarom toch altijd die drang om dingen te moeten veranderen? Er is al voldoende ruimte in Dordt om te recreëren. Verbeter de Merwelanden. Realiseer een uitbreiding bij De Viersprong. Ontwikkel meer horeca in en rond de binnenstad. Maar laat dit stuk polderlandschap met rust. De agrariërs en bewoners zitten niet te wachten op al die mensen en hun voertuigen. Wees niet naïef. De meeste mensen komen niet op de fiets. Meer natuur is prima maar plan dit verder in het buitengebied zoals in de Nieuwe Biesbosch. Zo'n investering voor zo'n klein stukje rommel. Zonde van alle moeite. Zonde van het gemeenschapsgeld. Niet doen!

16-05-24 om 23:04

Laat het aub zoals het is. Geen speeltuin en horeca!!! Die zijn er al genoeg. Bovendien geeft dit weer zoveel zwerf afval en onrust door groepen die zich daar op gaan houden. Dit zie je ook al op andere plekken in de polder 

16-05-24 om 20:48

Hier is niet zo veel te beleven. Het voegt ook weinig toe aan de natuur. Zulke gebieden zijn er al veel in de omgeving.

16-05-24 om 19:48

Niet verkeerd maar wat saai.

16-05-24 om 19:45

Ik heb het liefst dat u helemaal niets doet. Laat de polder met rust, geen speeltuin, geen horeca, geen auto's, geen motoren, geen scooters, geen fatbikes  etc. etc. Dat is het beste voor dat stukje polder dat er nog een beetje landelijk uitziet. 

16-05-24 om 18:40

Slecht plan, waarom weer de rotzooi en herrie en onrust van een kinderspeeltuin hier is al veel te veel van . Zorg voor rustige natuur voor iedereen. 

16-05-24 om 18:04

natuurlijk aanzicht, poldergebied zoals Nederlandse is

Cookie-instellingen