Doe Mee DordrechtDenk mee over de plannen voor de stad

Aantrekkelijke binnenstad ook voor bewoners

Edwin Hamers 30-06-2023 6 reacties

U staat een aantrekkelijke en leefbare binnenstad voor, maar u vergeet dat er ook mensen wonen. Mensen met een baan die ook afhankelijk van een auto zijn. U richt zich vooral op toeristen, maar vergeet de mensen die veel geld besteden aan hun huizen zodat het havengebied aantrekkelijk is en blijft. U bent doof voor inspraak en bent, na meerdere andere locaties, ook hier weer parkeerplaatsen aan het weghalen. Zorg nu eerst eens voor het door de politiek beloofde alternatief.

Lat: 51.8196543911834
Long: 4.6733147956314

Een momentje...

6  reacties

Els Meijer 14-11-23 om 10:40

Op Otto Dickeplein een groot fontein net als op statenplein waar kinderen ( of volwassenenwink)doorheen kunnen lopen. Plein blijft dan ook toegankelijk voor eventueel trauma heli.
Ook wat meer bomen zou geweldig zijn. Auto s op merwekade zijn onvermijdelijk lijkt mij. Wel zou men er een soort woonerf van kunnen maken. (30km zone) Met alleen toegang voor bewoners en/of noodzakelijk verkeer.

Ruben Dingemanse 03-11-23 om 8:09

Als er nu netjes 30km/h wordt gereden in de binnenstad... maar zowel bewoners als buitensteders rijden veel te hard. En nu de bolides breder en hoger worden, neemt die vorm van dit vervoermiddel ook toe in de nauwe binnenstad. Ik ben voor een autoluwe binnenstad, en ja, ik heb zelf ook een auto.

Hannie Eland 24-10-23 om 14:47

Op het ongebruikte, bijna onbereikbare pleintje voor de ingang van het Bleijenhoekcomplex met 1 bank een jeu de boulesbaan realiseren voor de gehele wijk.

Gemeente Dordrecht 30-08-23 om 8:11

Dank voor uw suggesties! We gaan ernaar kijken. 
Groet, team Aardappelmarkt, Grote Markt e.o., Merwekade e.o., gemeente Dordrecht

Gerard van Katwijk 02-08-23 om 17:46

Mensen met een baan die "afhankelijk" (?) zijn van een auto, heb je ook elders maar daarvoor hoeft die auuto niet op loopafstand.  Mensen die vanwege een handicap afhankelijk zijn van een auto. dat is andere koek. Die zouden gratis moeten mogen parkeren waar ze ook moeten zijn. Daarvoor  zou er minder parkeervraag moeten zijn dan parkeeraanbod zodat er parkeerruimte ontstaat.

Gerard van Katwijk 30-07-23 om 10:15

Wat betreft het achterstellen van de belangen van bewoners ten gunste van o.a. horeca c.q. toeristen onderschrijf ik dat volledig! Het ooit aanstellen van een ambtenaar "levendige binnenstad" i.p.v. "leefbare binnenstad" was en blijft een kapitale blunder waarvan de effecten steeds weer opnieuw blijken middels de verloedering en ov erlast ten gevolge daarvan. Andere steden waar die overlast onaanvaardbare proporties heeft aangenomen, zijn een goed voorbeeld van waartoe slecht of geen beleid op dat punt toe kan leiden. Een niet-stimulerend toeristenbeleid zou een verbetering zijn voor de Dordtse inwoners.

Goed gratis openbaar vervoer (voorbeelden waar dat een succes werd zijn makkelijk te vinden) binnen Dordt naar o.a. parkeerplaatsen aan de randen van de stad zou een aanzienlijke verbetering van de leefbaarheid bewerkstelligen. Niet-rijke mensen, en dat is echt niet leeftijd gebonden, moeten het ook zonder auto doen.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.