Perrons
- We maken perron 1 breder door de tegenover spoor 1 gelegen sporen 15 en 20 te laten vervallen.
- Perron 1 ook aan de zijde van spoor 1 breder maken naar 15 meter.
- Andere perrons breder maken naar 11,5 meter.
- Mogelijkheid om overdekt te wachten en mogelijk kiosken op perrons.
Perronverbindingen
- Een tunnel met aan de westzijde een opgangen naar de perrons.
- Winkels in de tunnel.
- Een tweede tunnel die alleen voor overstappen tussen de perrons is. Deze heeft geen toegang tot de stad of het park.
Monumentaal stationsgebouw
Het stationsgebouw wordt onderdeel van begin- en eindbestemming. Ramen aan het Stationsplein worden tot deuren vergroot, om het gebouw toegankelijker te maken.
Verbinding tussen twee wijken
Een goede verbinding voor fietsers. Een fietsbare openbare tunnel verbindt het Stationsplein met het park. Voetgangers kunnen via een andere tunnel van de ene kant naar de andere kant van het spoor.
Aan de parkzijde passen we de hoogte van de grond aan. Zo sluiten het station en het park goed op elkaar aan.